fredag 7 november 2008

Start (julafton -47)

Det bläddras febrilt i alla tidningar med jultema som nu dyker upp i handeln. Förvisso med resultatet att jag helst av allt skulle vilja totalrenovera stugan i Tjörnarp och fira jul där istället, men vi får väl hålla oss till verkligheten ett tag till.
En och annan stämningshöjare får man tips om förstås. Såhär i november kan det vara helt nödvändigt - och är det något jag lärt mig av tidigare år så är det att man måste planera i tid för att kunna njuta av själva jultiden, man måste hålla tidscheman för att kunna slappna av.
Igår satte jag mig därför med en mugg Blossa-08, en burk pepparkakor och en skål mögelostmojja, lade anteckningsblocket och kalendern framför mig och sjösatte projekt Att Göra Det Bästa Av En Jul Utan Gran.
Ty ingen gran blir det.
I år heller.
Förbannade katter.

På denna blogg kan du följa utvecklingen i det som brukar vara landets mest ambitiösa julplanering, ofta med ett något skralare resultat än beräknat. Men men. Den som siktar mot stjärnorna når ju som bekant i alla fall grantopparna.

Inga kommentarer: