fredag 7 november 2008

Mina val (julafton -47)

Det var en diger lista, kan man tänka. Inte ens jag hade tänkt fixa till allt detta, ingen människa skulle heller kunna äta allt. Men jag tänkte mig en uppdelning med silllunch, några timmars paus för Kalle Anka (vilket naturligtvis är obligatoriskt), sedan köttdelen och varmt. Allt för att få plats med mesta möjliga...

Själv hade jag tänkt göra:

- Glögg
- Vörtbröd
- Grovt bröd
- Julbrödet från "Annas mat"
- Sill: Branteviks-, senaps-, honungs-/lime-/grön chili-, löjroms- och röd chili-
- Gravad lax
- Hovmästarsås
- Mörk senap med smak av kaffe och whiskey, ljus senap med smak av saffran och apelsin, gräddkokt stark senap
- Leverpastej med chili
- Rödbetssallad
- Pressylta
- Revbensspjäll marinerade i vitlök, chili, honung, soja och sesamolja (och förkokta med vitlök)
- Snaps med julkryddor
- Lussekatter
- Chokladkola
- Knäck
- Knäckflarn
- Nougattryffel med chili

4 kommentarer:

A N N I K A sa...

Julafton -47???

Helena L sa...

47 dagar kvar...

Sorkfröknarna sa...

Glöm inte att jag vill ha lite av dina recept

A N N I K A sa...

ahaaaaaaa