tisdag 25 november 2008

Förberedelser (julafton -29)

Idag är det da'n före da'n före da'n före da'n före da'n - äh, det börjar i alla fall närma sig jul.

Jag förbereder mig noggrant inför advent och den därpå hektiska perioden då en icke oansenlig tid kommer att tillbringas i köket, vars golv för övrigt behöver bytas ut. Men det är en annan historia.

Nya bakplåtspapper, sådana där som inte är i papper utan kan återanvändas tusen gånger (enligt paketet, inte bara som uttryck) är inköpta eftersom de lär behövas när degen till knäckflarnen ska kavlas ut. Knäckflarn är en av nyheterna i min julmeny.

Omslagen till julskivorna är under produktion och låtlistorna börjar sätta sig. Jag kan få panik av känslan att inte få med allt, att det finns mer, bättre musik därute - som jag antingen inte känner till eller inte har. Så var det aldrig när blandbanden spelades in i den ljuva ungdomen. Man var mindre ängslig, eller kanske mindre medveten om mångfalden, då.
Tröstar mig med att det går att göra om skivorna ett annat år och stänger butiken, nu ska bara ordningen fastställas. Country-temat är klart. Och snart på en blogg nära dig.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Visst blir det fint efter allt arbete, men glöm inte bort att bara njuta. njuta av julen och att du har nära och kära att baka knäckflarn till.

Unknown sa...

www.mammamelissa.blogg.se