onsdag 10 december 2008

The show must go on (julafton -14)

Ni skeptiker av Echinaforce därute - lägg ner misstänksamheten genast. En god natts sömn och två intensiva dagar med detta mirakelmedel och jag är nu en ny människa igen.
Redo att ta itu med bestyren.
Det uppdaterade schemat följdes till punkt och pricka igår, storhandel i en sjuhundra gånger bättre affär än löjliga Hemköp på Kronprinsen (vilka aggressioner jag bär på) - och så, juldofter i köket igen!
Sillfiléer rensades så det skvätte omkring, katterna strök sig mot benen. Det är deras favoritstund i december, dessa sillinläggningar. En och annan smakbit bjöd matte på också, så blödig som hon är. Men resten hamnade i lag över natten.
Vår smått berömda julsnaps blev också satt, med ljuvliga julsmaker som slår Becherovka på fingrarna vilken dag som helst. Jag har sett vuxna människor gråta när de smakat denna gudadryck. Brista ut i sång. Jag förstår dem.
Elvis, som annars är nykterist, försökte förgäves få sig ett smakprov.
Tinas mörka och starka senap blev också färdig, en hit bland alla som gillar att rensa luftgångarna, det svider i hela huvudet när man får den på tungan. Men blandningen av kaffe, mörk sirap (åh, så jag älskar mörk sirap), whiskey och senapsfrön och -pulver är fantastisk. Ett måste på vårt julbord.

Inga kommentarer: